Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Hoger onderwijs --- Studiekeuze --- Studiemethode
Choose an application
Choose an application
Studiemethode --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
043171.jpg --- Reflecterend leren --- Levenslang leren --- Studiemethode --- Study methods --- lager onderwijs 3de jaar (doelgroep) --- levenslang leren --- lerarenopleiding
Choose an application
Inhoudsopgave 1 Inleiding 1.1 Achtergronden 1.2 Doel- en vraagstelling 1.3 Keuze van leervaardigheden 1.4 Opbouw van dit boek Deel I Complexe leervaardigheden 2 Studerend lezen 2.1 Inleiding 2.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 2.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 2.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 3 Leren door schrijven 3.1 Inleiding 3.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 3.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 3.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 4 Kritisch denken 4.1 Inleiding 4.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 4.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 4.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 5 Leren door samenwerken 5.1 Inleiding 5.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 5.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 5.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? Deel II Enkelvoudige leervaardigheden 6 Voorbereidende leervaardigheden 6.1 Kiezen 6.2 Doel bepalen 6.3 Jezelf motiveren 6.4 Tijd managen en plannen 7 Uitvoerende leervaardigheden 7.1 Jezelf vragen stellen 7.2 Structureren of schematiseren 7.3 Jezelf controleren of bewaken 7.4 Hulp vragen en geven 8 Afsluitende leervaardigheden 8.1 Jezelf beoordelen Deel III Meeromvattende programma's 9 Programma's voor leervaardigheden 9.1 Inleiding 9.2 Verschillende soorten programma's 9.3 Hoe effectief zijn meeromvattende programma's? 9.4 Wat zijn kenmerken van goede programma's? 9.5 Drie voorbeeldprogramma's
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- zelfstudie --- voortgezet onderwijs --- studiemethoden --- Study methods --- leertechnieken --- leren leren --- zelfstandig leren --- 450.8 --- Leervaardigheden --- Zelfstandig leren --- 043391.jpg --- Studiemethode: secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Study methods --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; hoger onderwijs --- 450.8 --- 838.5 --- Nederlands --- allochtonen --- anderstaligen --- hoger onderwijs --- lezen --- methodiek --- studeren --- Methodiek van het studeren --- Nederlands voor Anderstaligen --- Hoger onderwijs --- Leesstrategieën --- Studiemethoden --- Allochtonen --- Studiebegeleiding --- Leesstrategie --- Studiemethode --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Psychology --- Theory of knowledge --- School management --- Audiovisual methods --- Teaching --- Didactics of higher education --- Computer. Automation --- Architecture --- Literature --- theses --- writing [processes] --- techniques [processes] --- presentations [communicative events] --- eindwerken schrijven --- studeren --- tijdmanagement --- studiemethode --- hoger onderwijs --- 371.21 --- 378 --- 430 --- schrijven --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.
Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het denken rond leren geven aan dat meer belang moet worden gehecht aan het vermogen van de lerende om het eigen leren te sturen. Dat impliceert een herdenken van de rolverdeling tussendocent en lerende binnen een krachtige leeromgeving die voldoende kansen biedt om te reflecteren, actief kennis en vaardigheden te verwerven, zelfstandigheid op te bouwen en coöperatief te leren.
Studievaardigheden. --- hogescholen --- leren leren --- zelfstudie --- Higher education --- higher education --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- retoriek --- Zelfstudie --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #A0301A --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 378 --- begeleid zelfstandig leren --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfstandig leren --- 489.4 --- KH Mechelen --- OLP --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- zelfgestuurd onderwijs --- 378(05) --- 378.1 --- 450.8 --- 454.2 --- 489.5 --- Begeleiden --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leren leren --- Open leerpakketten --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-student --- Studentgecentreerde werkvormen --- Zelfstandig leren --- didactisch proces --- leermiddelen --- leeromgeving --- leren --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- open leerpakketten --- studentenbegeleiding --- 371.39 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerzelfstandigheid --- Onderwijsinnovatie --- Race --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Zelfstandig werken --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 454.21 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leerzelfstandigheid --- zelfstandig werken (ler) --- D22424.jpg --- Hoger onderwijs: didactiek --- Leerpakketten --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstandig leren: hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 371.21 --- 489.52 --- leermethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Projectonderwijs --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Onderwijs --- Didactisch proces --- België --- Onderwijsconcepten --- Leeromgevingen --- Relatie leraar - leerling --- Studentenbegeleiding --- Coöperatief leren --- Leermiddelen --- Studeren --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Opvoeding --- Leermethode --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Leermiddel --- Leerproces
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|